Aydın – Didim

Didim Ege’nin incisidir. Didim Aydın’a bağlıdır. Bu çok popülerdir. Çünkü denizi ve sahili ile çok ünlü popüler bir yer’dir. Didim turizm açısından çok önemli bir yer’dir. Bu yıllarda hızla gelişmektedir. Didim’in denizinin temizliğinden, berraklığından herkesi adeta kendi büyülemektedir. Didim’de tarihi ve turistik birçok yerler vardır. Bazı ünlüler ve yabancı turistler Didim’e gelmektedirler. Her yazları eğlenceli aktiviteler sunulmaktadır. Yazları konser, festival ve olimpiyatlar olmaktadır. Didim’de tarihi ve turistik yerleri gezerken heyecanlı dakikalar geçirebilirsiniz. Didim’de en çok tarihi ve turistik yer vardır. Didim’e en kolay ulaşım uçak’la sağlanmaktadır. Bu sportif aktiviteler eğlenceli ve zamanın nasıl geçtiğini anlayamazsınız.

Didim’in tarihi ve turistik yerlerinden bazı yerleri şuralardır:


AKBÜK: Didim’in büyük plajların da yer almaktadır. Ülkemiz sahip olduğu çok zengin doğal değerler ve doğa sporlarına büyük bir potansiyel bünyesinde göstermektedir.
ALTINKUM: Didim’in en ünlü plajı ve kumsalına sahip olan yer ise Altındum’dur.Altınkum’dan her saat turlar düzenlenir bu turlar denizde adları ve her yeri gezmektedir.Yazın Altın kum da plajlar hemen dolmaktadır ve hiç bir yer kalmamaktadır.Altın kum’un sahili’nin kum’u altın sarısı olduğu için ismini Altınkum koymuşlardır.
BAFA GÖLÜ: Menderes’ten giden alüvyonlar yüzünden dolmasından dolayı Ege Deniz’inin bir parçası olarak bilinmektedir. İki tane ada bulunan gölün çevresi zeytin ağaç’larıyla kaplanmıştır. Bafa Gölü balıkçıların açısından çok önemli bir yerdir.   Didim’in en önemli yeri de burasıdır.

Didim doğal güzelliği ile Didim’e gelen insanları kendine adeta büyülemektedir. Didim’in çevresinin ve ikliminin güzel olması dolayından her yaz yabancı turistler ve insanlar Didim’e tatile akın etmektedirler. Didim’de geceleri eğlenceli olduğu için Didim’dekiler kendilerini dışarı atarlar. Barlar da eğlenceli zamanlar geçirirler.

Didim’in doğal bir zenginliği bulunmaktadır. Didim’de deniz olduğu için hava nemli olur ve bu yüzden yazları hava sıcaklığı 26′ derece üstündedir. Didim’e gelen insanların çoğunun yazlıkları bulunmaktadır. Didim’e genellikle balayına ve kendi ile baş başa kalmayı sevenler uğramaktadır. Didim’de yazın eğlence olur, fakat kışın havalar soğuduğu için eğlenceler durmaktadır. Bazı yerlerde kışın çalışır. Mesela yazın Didim, kışın Uludağ her yerin farklı iklimi olduğu için her mevsimin ayrı özelliği vardır. Didim denizi, sahili, plajı, kumu ile adeta çok güzel ve berrak’tır. Didim tarihi yönden ve turizm açısından günümüzde çok önemli bir yer olmuştur.

Didim’de birçok otel ve pansiyon bulunmaktadır. Bu yerlerin çoğu 4 yıldızın üstündedir. Didim’deki oteller saygı ve sevgi ile insanlara yaklaştıkları için ve iyi bir hizmet verdikleri için yıldızları 4 yıldızın üstedir. Didim Türkiye’nin batı’sında kalmaktadır. Didim’deki tarihi ve turistik yerler çok ilginç ve olağan üstü bir özelliği vardır. Didim’de turizm potansiyeli çok yükseklerdedir.

Bu yüzden Didim turizm açısından çok önemli yer almaktadır. Didim’e her yaz 90bin insan civarı uğramaktadır. Bu sayı her yaz bunun üstüne artmaktadır. Yazları Didim’in eğlenceli olması amacı ile tatile gelen insan sayısı da artmaktadır. Didim’in 2 tarafı deniz ile kaplıdır. Her il’den, her yıl gemi seferleri, turları düzenlenmektedir sizde bu turlara katılıp Didim’de rahatça ve keyiflice bir tatil geçirebilirsiniz.

Bazı yerler de ise günü birlik turlar düzenlenmektedir. Bu turlara katılıp eğlenceli zamanlar geçirebilirsiniz. Didim’in ünlü bir yer olmasının sebebi tarihi yerlerin ve turistik yerlerin çok olmasının sebebidir. Didim tatil yeri olduğu için birçok otel görmeniz ve rahatça uygun fiyata otel bulmanız mümkündür. Didim ismini tahminlerimize göre yakın bir köyündeki Didyma köyünden ismini almıştır. Günümüzde de ismi Didim diye kalmıştır.

Eğer sizlerde tatile gitmeyi düşünüyorsanız size Didim’i önerebilir ve yaz keyfinizi Didim’de çıkarmanızı öneririz.
Aydın – Didim Aydın – Didim Reviewed by Editor on Pazartesi, Nisan 30, 2012 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.