Yat Turizmi'nin Tarihçesi
Yat turizminin tarihçesine göz attığımızda tarihte ilk yelkenli teknenin Nil nehrinde M.Ö. 4000’li senelerde Firevunların gezintilerinde kullanıldığını görebiliriz. Ünlü Vikingler de özel teknelerini benzer amaçlarla kullanmışlar. 10. yüzyılda Hollandalı Flemenkler hızlı ve küçük teknelerini kaçakçıları ve korsanları yakalama amaçlı kullanmışlar ve bu teknelere “jaght” (avcı) adını vermişlerdir. Sonraki dönemlerde Amsterdam zenginlerinin bu tekneleri büyük yük gemilerini karşılamaya göndermeleri ile tekneler “jaghtschippen” (avcı gemisi) adı ile anılmaya başlanmıştır. 1660 senesinde Flemenk vatandaşları İngiliz Kralına Mary adlı bir yat hediye etmişler, İngiltere’ye gelen bu tekneden sonra “jaght” ismi "yacht" olarak adlandırılmaya başlanmıştır.
İlk yat kulübü olan Cork Water Club, 1720 yılında İrlanda’da oluşturulmuş, daha sonraları 1773’de İngiltere’de The Star Cross Yacht Club ve The Cumberland Fleet kurulmuştur. 1851 yılında ise America adlı yelkenli Newyork Yacht Club flamasıyla Amerika Kupası yarışına katılmıştır.
Sonraki yıllarda yat yapımındaki gelişim hızı ülkeden ülkeye değişmiştir. Sürekli araştırma yapılmış, bu araştırmalar sonucunda 1890 yılında ilk aliminyum yat gövdesi üretilmiş ve genişlikleri daraltılmıştır. Standart tasarımlar olmaksızın 19.yüzyılda yat yapılırken, sonraları yat yapım uzmanları ortaya çıkmış ve günümüz modern yatlarının ilk prototipleri tasarlanmaya başlanmıştır. 1946 yılında ilk defa naylon yelken bezi olarak kullanılmıştır. 1950 senelerinde ilk fiber ve polyester tekneler inşa edilmiştir.
Avrupa ve Amerika’nın ilk gezi noktaları Okyanus ötesi adalar olmuştur. Avrupa’nın soğuğundan kaçmak isteyenler için Atlantik kıyıları takım adaları uğrak yerleri haline gelmiştir. 20. yüzyıl başlarından beri, korunaklı doğal koylara, mutedil rüzgarlara sahip ve turizm mevsiminin daha uzun olduğu Akdeniz sahillerine ilgi artmıştır. Yat turizmi alanında ilk önce Fransa, sonra İtalya ve İspanya önde gelen ülkeler olmuştur.
Son senelerde çok popüler olan yatçılık, Dünya'da, Karayip Adaları ve Akdeniz'de fiziksel, finansal ve endüstriyel alanda gelişimini sürdürmemeye devam ediyor.
Karayipler ve Akdeniz dnyada yat turizminin 2 önemli merkezidir. İklimin de yardımı ile bu cennet, yaz ve kış dönemlerinde birbirini tamamlamakta, yaz mevsiminde Akdeniz, kış mevsiminde Karayipler çok sayıda özel ve ticari yatla dolmaktadır.
yat turizmi tarihçesi |
Sonraki yıllarda yat yapımındaki gelişim hızı ülkeden ülkeye değişmiştir. Sürekli araştırma yapılmış, bu araştırmalar sonucunda 1890 yılında ilk aliminyum yat gövdesi üretilmiş ve genişlikleri daraltılmıştır. Standart tasarımlar olmaksızın 19.yüzyılda yat yapılırken, sonraları yat yapım uzmanları ortaya çıkmış ve günümüz modern yatlarının ilk prototipleri tasarlanmaya başlanmıştır. 1946 yılında ilk defa naylon yelken bezi olarak kullanılmıştır. 1950 senelerinde ilk fiber ve polyester tekneler inşa edilmiştir.
Avrupa ve Amerika’nın ilk gezi noktaları Okyanus ötesi adalar olmuştur. Avrupa’nın soğuğundan kaçmak isteyenler için Atlantik kıyıları takım adaları uğrak yerleri haline gelmiştir. 20. yüzyıl başlarından beri, korunaklı doğal koylara, mutedil rüzgarlara sahip ve turizm mevsiminin daha uzun olduğu Akdeniz sahillerine ilgi artmıştır. Yat turizmi alanında ilk önce Fransa, sonra İtalya ve İspanya önde gelen ülkeler olmuştur.
Son senelerde çok popüler olan yatçılık, Dünya'da, Karayip Adaları ve Akdeniz'de fiziksel, finansal ve endüstriyel alanda gelişimini sürdürmemeye devam ediyor.
Karayipler ve Akdeniz dnyada yat turizminin 2 önemli merkezidir. İklimin de yardımı ile bu cennet, yaz ve kış dönemlerinde birbirini tamamlamakta, yaz mevsiminde Akdeniz, kış mevsiminde Karayipler çok sayıda özel ve ticari yatla dolmaktadır.
Yat Turizmi'nin Tarihçesi
Reviewed by Editor
on
Çarşamba, Haziran 27, 2012
Rating:
Hiç yorum yok: