Dağ bisikletiyle sınırlarınızı zorlayın...
Doğanın içindesiniz. Açık hava, mis gibi kokular ya da hiç de mis kokusu olmayan kayalık bir alandasınız, ama mutlusunuz. Çünkü bisikletiniz yanınızda ve siz zevkin doruklarına çıkmak için hazırsınız. Bu zevkin adı Adrenaliiiiin!
HEP SORMAK İSTEDİKLERİNİZ...
Lastik patlamııış! Ne yapacağım ben şimdi?
Doğadasınız. Lastiğiniz patladı. Bir de baktınız ki yama takımınızı almayı unutmuşsunuz. (Veya yapıştırıcınız kurumuş) Fakat pompanız yanınızda... Hemen paniğe kapılmayın, çaresi var. Patlağı bulun ve deliğin bulunduğu yere bir düğüm atın ve iç lastiği janta yerleştirip şişirin veya patlağı bulun. Deliğin üzerine çiğnediğiniz cikleti yapıştırın, iç lastiği janta yerleştirip şişirin. Hava kaçışı büyük ölçüde azalır. Yürümektense denemeye değer öyle değil mi?
Ama ya yanınızda ne yama takımı ne de pompa yoksa. Fakat doğadasınız! Yapabileceğiniz tek şey yeteri kadar ot, yaprak, çalı veya saman toplayıp dış lastiğin içine tıkmaktır. Çok konforlu olduğu söylenemez fakat eve dönmeniz için yeterlidir.
Ön Vites Telim Koptu!
Doğadasınız ve zinciri orta veya büyük ayna dişlide tutmanız gerekirse vites üzerindeki minimum ayar vidasını vites kafesi istediğiniz dişli üzerine gelinceye kadar sıkın. Bu işlemi yaparken vites mekanizmasını dışarı doğru çekerseniz vidalama işlemi daha kolay olur. Eğer vidaları herhangi bir nedenden dolayı ayarlayamazsanız vites mekanizmasıyla kadro arasına uygun bir dal parçası sıkıştırıp dişli üzerine gelmesini sağlayın.
Tayt
Eğer binerken rahat etmek istiyorsanız bu aradığınız şey. Taytlar çok değişik materyallerden olabilir hepsinin tek ortak ozelliği vücudunuzu sarması. Uçuşmayacak kadar dar, deri solunumunu engellemeyecek kadar bol.
Bisiklet Şortu
Tayta göre uzun yolda daha kullanışlıdır. Bunda da hassas yerlerinizi koruyacak bir ped bulunur. Uçuşması ve kullanıcıyı rahatsız etmesi kötü özelliği, normal bir şorttan farkı olmaması iyi.
Forma
Tayt gibi bu da vücudunuzu sarar ve rahat bir sürüş sağlar. Lycra istemeyenler, pamuk benzeri kumaştan olanlarını da bulabilirler. Arkasında bulunan cepler faydalıdır.
Ayakkabı
SPD uyumlu bir ayakkabı iyi olacaktır, bileklerden desteklisi uzun yollarda ve off-road'da kolaylık sağlarken, düz ayakkabı daha hafif olacaktır. Fazla uzun binmiyorsanız yine SPD uyumlu sandaletleri yaz ayları tercih edebilirsiniz
Eldiven
Mutlaka kullanmalısınız. Düştüğünüzde faydalı olabileceği gibi elinizin nasır tutmasınında bir derece engeller.
Gözlük
Bisiklete binerken (herzaman) gözlerinizi iyi korumanız gerekir. Sağlam bir gözlük, sizi böcek, toz gibi istenmeyen maddelerden koruyacaktır. Parlak güneşe karşı koyu camları, bulutlu bir havada transparan yada sarı camları tercih edebilirsiniz.
Kask
Bir açıklamaya gerek yok. Şunları kontrol ederek kaliteli bir kask edinin kendinize.
a) Başınıza tam otumalı
b) Kaskı başınızda çok hareket ettiremezsiniz.
c) Kayışları kilitliyken, kaskı çıkartamazsınız.
Eğer kaskınız yukarıdaki testi geçtiyse, size uygun demektir. Bunun dışında havalandırması iyi olan bir model tercih edin. Ayrıca içinde "Snell" onaylı olduğunu gösteren bir etiket arayın.
Kıyafet Seçerken...
Bisiklete binen kime sorarsaniz sorun, hemen hemen herkes "Ne Giyelim?" sorusuna tayt diye cevap verir. Fakat önemli olan mevsime ve havaya uygun giyinmektir. İşte size doğaya çıkarken ve bisiklete binerken giyim hakkında biraz bilgi.
Sıcak ve Kuru Günlerde
*Tayt ya da fazla uzun olmayan bir şort; tercihen "Gore-Tex" kumaştan.
*Forma eğer yoksa pamuklu bir T-Shirt (eger hava cok sıcaksa ya da yol uzunsa en az bir tane de yedek alınmalı).
*Renkli camlı gözlük (yanları kapalı olursa toz ve yandan gelen guneşide engeller) ve bantı.
Eğer kask yoksa; şapka (ıslak tutmak faydalıdır).
Yağışlı ama Ilık Günlerde
*Sıcaklığa göre; tayt, şort ya da eşorfman (tercihen dar ve lycra), kot (sürtünme yapar, zor kurur, haraketinizi kısıtlar fakat sağlamdır, çamur zor geçirir.Eger imkanınız varsa tercih etmeyin).
*Fazla uzun olmayan bir yağmurluk, mont (lycra) sweatshirt bile olabilir fakat unutmayin; pamuklu kumaşlara sıçrayan çamurlar zor çıkar.Ve pamuklular kolay ıslanır zor kurur.
*Şapka, transparan gözlükler ve gözlük bantı.
Yağışlı ve Soğuk Günlerde;
*Tayt (uzun), eşorfman (dar) yada kot (uyarılara dikkat).
*Terinizi emebilecek bir atlet yada t-shirt, sweatshirt, polar kazak ve hepsinin ustune tercihen lycradan yapilmis bir anorak yada mont.
*Eğer kask yoksa; kulakları da kapatacak bir bere de iyidir fakat şapkayı tercih edin.
*Trekking botu giyebilirsiniz fakat; ağırlik yapar ve kalın-geniş tabanı ayna kola sürterek hem ses çıkartır hemde pedal çevirmenizi güçleştirir.
*Transparan gözlük ve bantı.
Kuru ama Soğuk Günlerde;
* Tayt (uzun), eşorfman (dar) yada kot (uyarılara dikkat).
*Terinizi emebilecek bir atlet yada t-shirt, sweatshirt, polar kazak ve hepsinin ustune tercihen lycradan yapilmis bir anorak yada mont.
*Eger kask yoksa kulakları kapatan bir bereyi tercih edin.
*SPD yada spor ayakkabı.
*Güneş yoksa transparan gözlük tercih edin.
ÖNEMLİ NOTLAR...
*Daima inceden kalına kat kat giyinin ki havada değişiklik olursa yada terlerseniz birini çıkartabilesiniz.
*Sıcak günlerde yanınızda ekstra t-shirt bulundurun; unutmayın her çıkışın bir inişi vardır.Ve şapkanızı ıslak tutun.
*Yağmurlu günlerde pamuklu kıyafetlerinize (kot, eşorfman) dikkat edin çünkü çok çabuk ıslanırlar ve zor kururlar, unutmayın ki kotla sağnak yağışa cıktığınızda en fazla 10 dakika kuru kalırsınız. Çıkmamaya calışın.
*Gözlüğünüze kalın bir bant takın.
*Kısa taytınızı; eşorfman ve kotlarınızın altına da giyebilirsiniz.
*Eger altınıza giydiginiz şeyin paçası bolsa onu lastikli bir şeyle daraltmayı deneyin.
*Ne zaman olursa olsun mutlaka çorap (pamuklu) giyin.
Sürüşünüzü Kolaylaştıracak Birkaç İpucu...
Yağmurun altında dolaşmak her ne kadar zevkli olsa da;zincirinizdeki yağı akıtır. Buna karşılık yanınızda burun damlasında mazot bulundurursanız bunun onüne geçmiş olursunuz.
Hayvanları hepimiz severiz ama, yinede pompanız erişilebilir bir yerde bulunsun.
Dijital kilometre saatiniz sadece yağmurda su geçirmezdir.
Bisiklete binerken kesinlikle walkman dinlemeyin.
MUTLAKA KASK KULLANIN.
Arılara dikkat edin.
Tur sonunda ya da gece uyumadan once bacaklarınıza mutlaka masaj yapın yada kas gevşetici kremlerden kullanın.
Tırmanmaya başlamadan önce en iyi vitesi ayarlayin.
Yanınızda mutlaka; vitamin ve kaslarınız için kremler bulundurun.
İnsanin günlük su ihtiyaci 2 lt.dir, fakat bisiklete binerken bu 6lt.ye kadar çıkar. Oyüzden yanınızda bulundurabildiginiz kadar matara bulundurun. Bunları takmak için selenizi de kullanabilirsiniz.
Izotonik içecekleri tercih edin. Bunlar vücudun aktiviteleri sonucu kaybettigi tuz ve minerallari karşıladığı için çok faydalıdır.
Bisikletinizin kadrosu üstündeki çizikleri, paslanmamasi icin ojeyle kapatabilirsiniz. Eğer ön amortisorunuz varsa; takometrenizin kablosunu, fren kablonuza tutturun.
Yazın başınızı mutlaka ıslak tutun. Hiç birşey suyun yerini tutmaz. Suyu başınızdan aşağı dökmek yerine için.
HEP SORMAK İSTEDİKLERİNİZ...
Lastik patlamııış! Ne yapacağım ben şimdi?
Doğadasınız. Lastiğiniz patladı. Bir de baktınız ki yama takımınızı almayı unutmuşsunuz. (Veya yapıştırıcınız kurumuş) Fakat pompanız yanınızda... Hemen paniğe kapılmayın, çaresi var. Patlağı bulun ve deliğin bulunduğu yere bir düğüm atın ve iç lastiği janta yerleştirip şişirin veya patlağı bulun. Deliğin üzerine çiğnediğiniz cikleti yapıştırın, iç lastiği janta yerleştirip şişirin. Hava kaçışı büyük ölçüde azalır. Yürümektense denemeye değer öyle değil mi?
Ama ya yanınızda ne yama takımı ne de pompa yoksa. Fakat doğadasınız! Yapabileceğiniz tek şey yeteri kadar ot, yaprak, çalı veya saman toplayıp dış lastiğin içine tıkmaktır. Çok konforlu olduğu söylenemez fakat eve dönmeniz için yeterlidir.
Ön Vites Telim Koptu!
Doğadasınız ve zinciri orta veya büyük ayna dişlide tutmanız gerekirse vites üzerindeki minimum ayar vidasını vites kafesi istediğiniz dişli üzerine gelinceye kadar sıkın. Bu işlemi yaparken vites mekanizmasını dışarı doğru çekerseniz vidalama işlemi daha kolay olur. Eğer vidaları herhangi bir nedenden dolayı ayarlayamazsanız vites mekanizmasıyla kadro arasına uygun bir dal parçası sıkıştırıp dişli üzerine gelmesini sağlayın.
BİSİKLETE BİNERKEN NE GİYMELİYİM PEKİ?
Tayt
Eğer binerken rahat etmek istiyorsanız bu aradığınız şey. Taytlar çok değişik materyallerden olabilir hepsinin tek ortak ozelliği vücudunuzu sarması. Uçuşmayacak kadar dar, deri solunumunu engellemeyecek kadar bol.
Bisiklet Şortu
Tayta göre uzun yolda daha kullanışlıdır. Bunda da hassas yerlerinizi koruyacak bir ped bulunur. Uçuşması ve kullanıcıyı rahatsız etmesi kötü özelliği, normal bir şorttan farkı olmaması iyi.
Forma
Tayt gibi bu da vücudunuzu sarar ve rahat bir sürüş sağlar. Lycra istemeyenler, pamuk benzeri kumaştan olanlarını da bulabilirler. Arkasında bulunan cepler faydalıdır.
Ayakkabı
SPD uyumlu bir ayakkabı iyi olacaktır, bileklerden desteklisi uzun yollarda ve off-road'da kolaylık sağlarken, düz ayakkabı daha hafif olacaktır. Fazla uzun binmiyorsanız yine SPD uyumlu sandaletleri yaz ayları tercih edebilirsiniz
Eldiven
Mutlaka kullanmalısınız. Düştüğünüzde faydalı olabileceği gibi elinizin nasır tutmasınında bir derece engeller.
Gözlük
Bisiklete binerken (herzaman) gözlerinizi iyi korumanız gerekir. Sağlam bir gözlük, sizi böcek, toz gibi istenmeyen maddelerden koruyacaktır. Parlak güneşe karşı koyu camları, bulutlu bir havada transparan yada sarı camları tercih edebilirsiniz.
Kask
Bir açıklamaya gerek yok. Şunları kontrol ederek kaliteli bir kask edinin kendinize.
a) Başınıza tam otumalı
b) Kaskı başınızda çok hareket ettiremezsiniz.
c) Kayışları kilitliyken, kaskı çıkartamazsınız.
Eğer kaskınız yukarıdaki testi geçtiyse, size uygun demektir. Bunun dışında havalandırması iyi olan bir model tercih edin. Ayrıca içinde "Snell" onaylı olduğunu gösteren bir etiket arayın.
Kıyafet Seçerken...
Bisiklete binen kime sorarsaniz sorun, hemen hemen herkes "Ne Giyelim?" sorusuna tayt diye cevap verir. Fakat önemli olan mevsime ve havaya uygun giyinmektir. İşte size doğaya çıkarken ve bisiklete binerken giyim hakkında biraz bilgi.
Sıcak ve Kuru Günlerde
*Tayt ya da fazla uzun olmayan bir şort; tercihen "Gore-Tex" kumaştan.
*Forma eğer yoksa pamuklu bir T-Shirt (eger hava cok sıcaksa ya da yol uzunsa en az bir tane de yedek alınmalı).
*Renkli camlı gözlük (yanları kapalı olursa toz ve yandan gelen guneşide engeller) ve bantı.
Eğer kask yoksa; şapka (ıslak tutmak faydalıdır).
Yağışlı ama Ilık Günlerde
*Sıcaklığa göre; tayt, şort ya da eşorfman (tercihen dar ve lycra), kot (sürtünme yapar, zor kurur, haraketinizi kısıtlar fakat sağlamdır, çamur zor geçirir.Eger imkanınız varsa tercih etmeyin).
*Fazla uzun olmayan bir yağmurluk, mont (lycra) sweatshirt bile olabilir fakat unutmayin; pamuklu kumaşlara sıçrayan çamurlar zor çıkar.Ve pamuklular kolay ıslanır zor kurur.
*Şapka, transparan gözlükler ve gözlük bantı.
Yağışlı ve Soğuk Günlerde;
*Tayt (uzun), eşorfman (dar) yada kot (uyarılara dikkat).
*Terinizi emebilecek bir atlet yada t-shirt, sweatshirt, polar kazak ve hepsinin ustune tercihen lycradan yapilmis bir anorak yada mont.
*Eğer kask yoksa; kulakları da kapatacak bir bere de iyidir fakat şapkayı tercih edin.
*Trekking botu giyebilirsiniz fakat; ağırlik yapar ve kalın-geniş tabanı ayna kola sürterek hem ses çıkartır hemde pedal çevirmenizi güçleştirir.
*Transparan gözlük ve bantı.
Kuru ama Soğuk Günlerde;
* Tayt (uzun), eşorfman (dar) yada kot (uyarılara dikkat).
*Terinizi emebilecek bir atlet yada t-shirt, sweatshirt, polar kazak ve hepsinin ustune tercihen lycradan yapilmis bir anorak yada mont.
*Eger kask yoksa kulakları kapatan bir bereyi tercih edin.
*SPD yada spor ayakkabı.
*Güneş yoksa transparan gözlük tercih edin.
ÖNEMLİ NOTLAR...
*Daima inceden kalına kat kat giyinin ki havada değişiklik olursa yada terlerseniz birini çıkartabilesiniz.
*Sıcak günlerde yanınızda ekstra t-shirt bulundurun; unutmayın her çıkışın bir inişi vardır.Ve şapkanızı ıslak tutun.
*Yağmurlu günlerde pamuklu kıyafetlerinize (kot, eşorfman) dikkat edin çünkü çok çabuk ıslanırlar ve zor kururlar, unutmayın ki kotla sağnak yağışa cıktığınızda en fazla 10 dakika kuru kalırsınız. Çıkmamaya calışın.
*Gözlüğünüze kalın bir bant takın.
*Kısa taytınızı; eşorfman ve kotlarınızın altına da giyebilirsiniz.
*Eger altınıza giydiginiz şeyin paçası bolsa onu lastikli bir şeyle daraltmayı deneyin.
*Ne zaman olursa olsun mutlaka çorap (pamuklu) giyin.
Sürüşünüzü Kolaylaştıracak Birkaç İpucu...
Yağmurun altında dolaşmak her ne kadar zevkli olsa da;zincirinizdeki yağı akıtır. Buna karşılık yanınızda burun damlasında mazot bulundurursanız bunun onüne geçmiş olursunuz.
Hayvanları hepimiz severiz ama, yinede pompanız erişilebilir bir yerde bulunsun.
Dijital kilometre saatiniz sadece yağmurda su geçirmezdir.
Bisiklete binerken kesinlikle walkman dinlemeyin.
MUTLAKA KASK KULLANIN.
Arılara dikkat edin.
Tur sonunda ya da gece uyumadan once bacaklarınıza mutlaka masaj yapın yada kas gevşetici kremlerden kullanın.
Tırmanmaya başlamadan önce en iyi vitesi ayarlayin.
Yanınızda mutlaka; vitamin ve kaslarınız için kremler bulundurun.
İnsanin günlük su ihtiyaci 2 lt.dir, fakat bisiklete binerken bu 6lt.ye kadar çıkar. Oyüzden yanınızda bulundurabildiginiz kadar matara bulundurun. Bunları takmak için selenizi de kullanabilirsiniz.
Izotonik içecekleri tercih edin. Bunlar vücudun aktiviteleri sonucu kaybettigi tuz ve minerallari karşıladığı için çok faydalıdır.
Bisikletinizin kadrosu üstündeki çizikleri, paslanmamasi icin ojeyle kapatabilirsiniz. Eğer ön amortisorunuz varsa; takometrenizin kablosunu, fren kablonuza tutturun.
Yazın başınızı mutlaka ıslak tutun. Hiç birşey suyun yerini tutmaz. Suyu başınızdan aşağı dökmek yerine için.
Dağ bisikletiyle sınırlarınızı zorlayın...
Reviewed by Editor
on
Salı, Ağustos 07, 2012
Rating:
Hiç yorum yok: