Dağ Bisikleti Kadrosunun Özellikleri
Bir kadroda dört ana boru bulunur:
1- Arka boru (selenin içine girdiği boru,
2- Üst boru,
3- Gidon borusu,
4-Alt boru.
Bunlara ek olarak ön çatal, arka üçgen (arka çatal), ayna yatak yuvası, muflar (rekorlar, dağ bisikletlerinde çok seyrek olarak kullanılır) ve aksesuar montaj elemanları bulunur.
Bir dağ bisikleti kadrosunu yol bisikletininkinden farklı kılan nedir. Birçok şey: günümüz yol bisikletlerinin temeli 1890 İngiltere'sinde atıldı. Daha o yıllarda bile çift üçgen (diamond) kadro, bisiklet mühendisliğinde en iyi tasarım olduğu kabul edilmişti. Bu şekildeki bir kadro, bisiklet mühendisliğinde en iyi tasarım olduğu kabul edilmişti. Bu şekildeki bir kadro, her türlü statik-dinamik streslere en dayanıklı yapıyı oluşturur.
Geçen yüzyıl boyunca "diamond kadro yavaş fakat dengeli bir gelişme gösterdi. Önceden fazla eğimli olan arka boru dikleşti. Bu ön çatal için de gerçekleşti. Arka üçgenin tabanının boyu kısaldı, sonuç olarak yol bisikletlerinin kadrosundaki bu değişiklikler verimi, sağlamlığı ve dengeyi büyük ölçüde arttırdı. Dağ bisikleti de benzer degişiklikleri sadece 10-15 yıl gibi görece kısa sürelerde yaşadı. Bu değişim hızını yol bisikletlerinden kazanılan deneyimlere borçludur.
1- Arka boru (selenin içine girdiği boru,
2- Üst boru,
3- Gidon borusu,
4-Alt boru.
Bunlara ek olarak ön çatal, arka üçgen (arka çatal), ayna yatak yuvası, muflar (rekorlar, dağ bisikletlerinde çok seyrek olarak kullanılır) ve aksesuar montaj elemanları bulunur.
Bir dağ bisikleti kadrosunu yol bisikletininkinden farklı kılan nedir. Birçok şey: günümüz yol bisikletlerinin temeli 1890 İngiltere'sinde atıldı. Daha o yıllarda bile çift üçgen (diamond) kadro, bisiklet mühendisliğinde en iyi tasarım olduğu kabul edilmişti. Bu şekildeki bir kadro, bisiklet mühendisliğinde en iyi tasarım olduğu kabul edilmişti. Bu şekildeki bir kadro, her türlü statik-dinamik streslere en dayanıklı yapıyı oluşturur.
Geçen yüzyıl boyunca "diamond kadro yavaş fakat dengeli bir gelişme gösterdi. Önceden fazla eğimli olan arka boru dikleşti. Bu ön çatal için de gerçekleşti. Arka üçgenin tabanının boyu kısaldı, sonuç olarak yol bisikletlerinin kadrosundaki bu değişiklikler verimi, sağlamlığı ve dengeyi büyük ölçüde arttırdı. Dağ bisikleti de benzer degişiklikleri sadece 10-15 yıl gibi görece kısa sürelerde yaşadı. Bu değişim hızını yol bisikletlerinden kazanılan deneyimlere borçludur.
Dağ Bisikleti Kadrosunun Özellikleri
Reviewed by Editor
on
Cuma, Mayıs 18, 2012
Rating:
Hiç yorum yok: