Dağ bisikleti: Tekerlek ve Lastikler


Jant Telleri
Temiz olmalıdırlar. Kolay ayarlanmaları için diplerine periyodik olarak yağ damlatın.

Jantlar
Bisiklet ile yer arasındaki parçadır. Frenler buna değer, dişliler üzerindedir Yani önemli !! Jant üzerindeki küçük bir yamukluk düzeltilebilir fakat eğer tekerlek 8 çiziyorsa yeni bir tane almanız mantıklı olacaktır. Fren pabuçlarıda uzun sürelerde jantı aşındırırlar buna da dikkat etmek gerekir. Ayrıca en hafif ve kaliteli materyalin alüminyum olduğunu söylemiyorum.

Göbekler
Kısaca anlatmak gerekirse kadroya sabitlenen bir mil üzerinde, dönen bilyelerden oluşur. Mutlaka temiz olmalıdır, pislenmesi sürtünmeye buda bilelerden birini kırılmasına sebep olabilir.

Gres yağını eksik edilmemelidir bu hem sürtünmeyi azaltır hemde suyu uzak tutar, eğer su girerse ısıdan buharlaşır ve buda şişme yapar. Tekerleğinizi elinizle oynatın eğer hareket ediyorsa ya boşluk var yada içinde bilye kırılmış demektir.

Lastikler
Bisikletin yerle temasını sağlar yani işleri oldukça zordur. Sürekli üstündeki diken küçük cam kırıklarına karşı kontrol edilmelidir. Uzun süre kullanılan lastikler aşınır ve kolay patlar hale gelirler. Ayrıca fren pabuçlarının lastik yanaklarına sürtmediğine emin olmalısınız. Eğer yeni lastik alacaksanız telsiz lastik önerilir çünkü değiştirmesi çok kolaydır ve katlayarak yanınızda taşıyabilirsiniz.

İç Lastik (tüp)
Hava ile dolan kısımdır, butyl ve latex olarak iki farklı materyalden yapılabilir. Bunda dikkat etmeniz gereken kısım doğru basınçta şişirmek ve takmadan önce janttaki keskin sivri yerlere dikkat etmektir. Ayrıca eğer patlak lastik tamir ediyorsanız dış lastiğin içine patlatan maddenin orda olmadığından emin olmak için iyicene bakın. Ayrıca jant tellerinin dipleri lastiği patlatabilir bunu önlemek için jantın içine teflon bant sarabilirsiniz.
Dağ bisikleti: Tekerlek ve Lastikler Dağ bisikleti: Tekerlek ve Lastikler Reviewed by Editor on Pazartesi, Haziran 18, 2012 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.