Aynadaki Bukalemun Kim?
Ünlü pazarlama gurularından David Lewis'e göre müşteri, aynada kendini seyreden bir bukalemun gibidir.
Onlar, her geçen gün; daha fazla hedeflenen, davranış biçimleri önceden tahmin edilemeyen ve giderek daha çok sözü geçen bir hale geldiler. Sürekli artan ve çeşitlenen ihtiyaçları belli ölçülerde karşılanabildi. Güçlü bir "feel good factor-iyi hissettiren faktör" sunan servisler ve lüks eşyalar için her geçen gün daha fazla kaynak ayırmaya başladılar. Onlar, kalite ve değer unsurlarını artık vazgeçilmez bir faktör olarak gördüler; sürekli olarak mümkün olan en iyi hizmeti ve ilave değerleri elde etmek için çaba gösterdiler. Yüksek beklentilerin baskın olduğu yaşam stilleri, ani hazlara yönelik bir talebi ve yeniliklere karşı bir tutkuyu başlattı. Onların zaman ayırma ve ilgi duyma süreleri, pazarlama tarihinde hiçbir evrede görülmediği kadar kısa ve değişken bir hale geldi.
Onlar bilhassa, kendilerini daha özel ve daha özgün hissedebilmek için, neyin özel ve neyin özgün olduğunu araştırmaya yöneldiler. Ben, bunları Yeni Tüketiciler olarak adlandırıyorum.Yeni diyorum; çünkü tutumları, amaçları ve motivasyonları yakın geçmişin tüketicilerinden radikal bir biçimde farklı. Tüketici diyorum; çünkü bu tutumlar ve varsayımlar bir süper marketten alınan basit bir fasulye konservesinden sosyal poliçelerin alımına, dinsel inançlardan politik ideolojilere kadar tüketimlerinin her açısını etkilemektedir. Eğer pazarlarınızda henüz hissedilmeye başlanmamışlarsa, etkilerinin ortaya çıkması bir an meselesidir. Bunun meydana gelmesi ile birlikte de, şirketinizin başarısı sadece ciddi bir şekilde onların almak ya da almamak konusundaki kararlarına bağlı olmakla kalmayacak; kurumunuzun ayakta kalabilmesi de bununla birebir ilgili olacak. Hangi ürünü üretmekte olursanız olun; ya da hangi servisi sağlamakta olursanız olun, Yeni Tüketiciler’ in ihtiyaçlarını ve endişelerini anlamakta düşeceğiniz bir yanılgı yüzünden, pazarlama stratejileriniz, Yeni Tüketiciler’in size karşı ilgisiz ve tepkisiz kalmalarından öteye gidemeyen bir çabaya dönüşecektir.
Levi’nin pazar araştırma direktörü olan David Spangler’in belirttiği gibi; "Yeni Tüketiciler, ülkeyi ele geçirecekler."
Onlar, her geçen gün; daha fazla hedeflenen, davranış biçimleri önceden tahmin edilemeyen ve giderek daha çok sözü geçen bir hale geldiler. Sürekli artan ve çeşitlenen ihtiyaçları belli ölçülerde karşılanabildi. Güçlü bir "feel good factor-iyi hissettiren faktör" sunan servisler ve lüks eşyalar için her geçen gün daha fazla kaynak ayırmaya başladılar. Onlar, kalite ve değer unsurlarını artık vazgeçilmez bir faktör olarak gördüler; sürekli olarak mümkün olan en iyi hizmeti ve ilave değerleri elde etmek için çaba gösterdiler. Yüksek beklentilerin baskın olduğu yaşam stilleri, ani hazlara yönelik bir talebi ve yeniliklere karşı bir tutkuyu başlattı. Onların zaman ayırma ve ilgi duyma süreleri, pazarlama tarihinde hiçbir evrede görülmediği kadar kısa ve değişken bir hale geldi.
Onlar bilhassa, kendilerini daha özel ve daha özgün hissedebilmek için, neyin özel ve neyin özgün olduğunu araştırmaya yöneldiler. Ben, bunları Yeni Tüketiciler olarak adlandırıyorum.Yeni diyorum; çünkü tutumları, amaçları ve motivasyonları yakın geçmişin tüketicilerinden radikal bir biçimde farklı. Tüketici diyorum; çünkü bu tutumlar ve varsayımlar bir süper marketten alınan basit bir fasulye konservesinden sosyal poliçelerin alımına, dinsel inançlardan politik ideolojilere kadar tüketimlerinin her açısını etkilemektedir. Eğer pazarlarınızda henüz hissedilmeye başlanmamışlarsa, etkilerinin ortaya çıkması bir an meselesidir. Bunun meydana gelmesi ile birlikte de, şirketinizin başarısı sadece ciddi bir şekilde onların almak ya da almamak konusundaki kararlarına bağlı olmakla kalmayacak; kurumunuzun ayakta kalabilmesi de bununla birebir ilgili olacak. Hangi ürünü üretmekte olursanız olun; ya da hangi servisi sağlamakta olursanız olun, Yeni Tüketiciler’ in ihtiyaçlarını ve endişelerini anlamakta düşeceğiniz bir yanılgı yüzünden, pazarlama stratejileriniz, Yeni Tüketiciler’in size karşı ilgisiz ve tepkisiz kalmalarından öteye gidemeyen bir çabaya dönüşecektir.
Levi’nin pazar araştırma direktörü olan David Spangler’in belirttiği gibi; "Yeni Tüketiciler, ülkeyi ele geçirecekler."
Aynadaki Bukalemun Kim?
Reviewed by Editor
on
Pazartesi, Ocak 13, 2014
Rating:
Hiç yorum yok: